V: Is de club geopend?
A: Jazeker, deze was al deels open per 20 mei en per 1 juli is de club volledig geopend. Azzurro is dusdanig ingericht zodat je veilig kunt sporten en ontspannen.

V: Kan ik overal gebruik van maken?
A: Ja, alle faciliteiten zijn weer toegankelijk. Om veilig te sporten zijn er soms beperkingen in aantallen. Bijvoorbeeld in lessen. De reserveringsmodule is hier op ingericht, dus een les wordt nooit voller dan is toegestaan.

V: Waarom moet ik reserveren voor mijn bezoek?
A: Dit is vanuit de overheid opgelegd. Tijdens het reserveren vindt ook de ‘triage’ plaats: de vragen over jouw gezondheid en die van jouw huisgenoten. Deze ontvang je in jouw bevestigingsmail.

V: Hoe werkt het reserveren?
A: Je reserveert jouw bezoek door een hoofdactiviteit (fitness – groepsles – squash – tennis – fysiobegeleiding – golf – spa & wellness) te boeken. Vervolgens kies je een datum en tijd en je bevestigt. Dat is het! Je ontvangt een bevestiging in jouw mailbox. En je ontvangt 2 uur voor jouw bezoek nog een ‘reminder’.

V: Mag ik naast mijn hoofdactiviteit ook nog andere faciliteiten gebruiken?
A: Jazeker! Ben je bij jouw bezoek klaar met de door jou gereserveerde hoofdactiviteit, dan kun je nog van alle andere faciliteiten gebruik maken. Dus na fitness mag je ook het spa-gedeelte of andere faciliteiten gebruiken.

V: Tot hoe kort van tevoren kan ik reserveren? 
A: Je kunt 1 minuut voordat er bent nog reserveren! Hoe korter je van tevoren reserveert, hoe groter de kans dat een ‘tijdsslot’ vol is natuurlijk…

V: Reserveren: ik heb geen gebruikersnaam of wachtwoord?
A: Je kunt zelf je gebruikersnaam en wachtwoord resetten wanneer je een reservering wilt doen.

V: Wat doet Azzurro Wellness om de verspreiding van het virus tegen te gaan?
A: Azzurro Wellness heeft een uitgebreid protocol waarin alle genomen maatregelen staan. Uiteraard liggen de RIVM adviezen hieraan ten grondslag en ook de protocollen van organisaties als het NOC-NSF, NL-Actief, etc. De club is ruim voorzien van desinfectiemogelijkheden en er zijn maatregelen getroffen waarbij de onderlinge 1,5m afstand zoveel mogelijk gewaarborgd blijft. Tevens draait de ventilatie op volle toeren, waarbij bijvoorbeeld in de spinningzaal de hoeveel lucht in de ruimte maar liefst 8x per uur volledig wordt ververst met buitenlucht.

V: Hoe vaak mag ik Azzurro bezoeken?
A: Onbeperkt! Tenzij je een abonnement voor 1x per week hebt natuurlijk. 😊

V: Zijn jullie telefonisch, of per email, bereikbaar?
A: Ja. We zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar op de normale openingstijden. Vragen kunnen wel het best gesteld worden per email via receptie@azzurrowellness.nl.

V: Hoe houdt Azzurro mij op de hoogte?
A: In de periode van de Corona-crisis sturen we onze leden regelmatig nieuwsbrieven met daarin berichtgeving over de laatste ontwikkelingen. Een overzicht hiervan vind je hier. Ontvang je deze niet? Controleer dan jouw mailboxen ‘onbelangrijke mail’ en ‘ongewenste mail’. Het kan zijn dat ze daarin terecht zijn gekomen. Mocht dit niet zo zijn, dan kan het zijn dat je jezelf een keer hebt afgemeld voor de nieuwsbrief. Soms gaat dit per ongeluk. Echter, we hebben dan wel jouw toestemming nodig om weer berichten te mogen sturen. Ook wanneer je het niet weet kun je ons altijd mailen met de vraag dat je nieuwsbrieven (weer) wilt ontvangen. Doe dit naar: receptie@azzurrowellness.nl.

V: Hoe kom ik aan de MyWellness-app? 
A: De meeste Azzurro-leden hebben deze al. Mocht je de app nog niet hebben volg dan de instructie van Nadine. Ook Dominique laat zien hoe je er mee aan de slag kunt. En anders maak je een afspraak met een WellnessCoach in de club, die je er bij zal helpen. Veel plezier!

V: Ik heb de Mywellness app, hoe kan ik mijn resultaten, mijn Moves, bijhouden?
A: Wanneer je in de app naar “Bijhouden activiteiten buitenshuis” gaat kun je kiezen uit Wandelen, Rennen of Fietsen. Selecteer een optie en druk op Start en begin met sporten. Vergeet niet je locatie instellingen aan te zetten. Wanneer je op stop drukt zie je direct hoeveel Moves en calorieën je hebt verbruikt.

 V: Kan ik thuis ook nog lessen blijven volgen?
A: Er staan veel lessen op de website die speciaal voor jou gemaakt zijn om thuis te trainen. Deze zijn ook te vinden op Facebook en ons YouTube-kanaal. Vrijwel dagelijks komen er nieuwe lessen bij. Er is zelfs een lesrooster gemaakt, zodat het net is alsof je Azzurro gaat bezoeken!

V: Gaat Azzurro mij compenseren voor de tijd dat ik niet heb kunnen sporten?
A: Ja, Azzurro zal iedereen die lid was tijdens de lockdown en contributie heeft betaald compenseren. Dat gebeurt verspreid, dat wil zeggen dat het totale ledenbestand wordt verdeeld in groepen. De eerste groep leden heeft op 18 juni de keuze al voorgelegd gekregen.
Er zijn 2 scenario’s denkbaar met verschillende mogelijkheden van compensatie:
Scenario 1: Je blijft lekker doorgaan met sporten zoals je gewend bent.
Azzurro zal het bedrag dat je hebt betaald in de toekomst verrekenen als korting op jouw contributie. Dit bedrag wordt verspreid over meerdere periodes. In verschillende nieuwsbrieven is hierover bericht en het meest concreet is de nieuwsbrief van 15 juni waarin dit uitgebreid staat beschreven. Naast korting heb je ook nog andere opties. Je kunt namelijk ook de door jou betaalde contributie omzetten in proefmaanden die je aan derden kunt geven of aan een tegoed dat je op jouw MyWellnessKey (chip-sleutel) kunt zetten. Dit kun je besteden aan broodjes, jus d’orange of een sporttas, badhanddoek en dergelijke. Heb je toch nog vragen, mail deze dan naar receptie@azzurrowellness.nl.
Scenario 2: Je gaat op enig moment toch stoppen met sporten bij Azzurro.
Mocht je stoppen voordat je volledig bent gecompenseerd zoals in bovenstaand voorbeeld, dan ontvang je extra weken die worden toegevoegd aan het einde van jouw lidmaatschap. Je kunt er dan ook voor kiezen om een voucher te ontvangen, waarop je een tegoed krijgt om nog te mogen sporten. Deze kun je tot een jaar na dato inwisselen en deze zal ook overdraagbaar zijn. Ook dit staat in bovengenoemde nieuwsbrief uitgebreid beschreven.
Alle informatie over compenseren vind je hier.

V: Zijn de fysiotherapie, voedingsconsulent en het beautycentrum toegankelijk?
A: Ja, alle disciplines zijn open.

Zo ziet de MyWellness-app eruit: