V: Is de club geopend? 
A: Helaas moeten alle sportscholen bij deze 2e lockdown dicht. Dit gaat vooralsnog duren tot en met 30 maart 2021.

V: Zijn jullie telefonisch (of per email) bereikbaar?
A: Ja. We zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar van 9u tot 17u en m.i.v. 17 maart ook in het weekend van 9u tot 12u. Vragen kunnen wel het best gesteld worden per email via receptie@azzurrowellness.nl.

V: Als ik langsloop, dan zie ik wel auto’s staan, hoe kan dat?
A: Sowieso zijn er steeds mensen in het pand. Denk aan de fysiotherapie met 2 ruimtes en 2 klanten die behandeld worden en soms ook 2 klanten die bijtijds aankomen voor de afspraak daarna. Ook de voedingsconsulent Newdietcare en Azzurro Beauty zijn geopend. Maar er is ook altijd iemand van de receptie van Azzurro Wellness. Daarnaast is het management altijd aanwezig plus gaan onderhoudsklussen van installaties en apparatuur, maar ook van de tuinen gewoon door.

V: Waarom geeft Azzurro geen lessen buiten? 
A: Met ingang van 17 maart gaan er buitenactiviteiten plaatsvinden. Een overzicht hiervan en reserveren voor activiteiten kun je hier.

V: Hoe houdt Azzurro mij op de hoogte?
A: In de periode van de Corona-crisis sturen we onze leden regelmatig nieuwsbrieven met daarin berichtgeving over de laatste ontwikkelingen. Een overzicht hiervan vind je hier. Ontvang je deze niet? Controleer dan jouw mailboxen ‘onbelangrijke mail’ en ‘ongewenste mail’. Het kan zijn dat ze daarin terecht zijn gekomen. Mocht dit niet zo zijn, dan kan het zijn dat je jezelf een keer hebt afgemeld voor de nieuwsbrief. Soms gaat dit per ongeluk. Echter, we hebben dan wel jouw toestemming nodig om weer berichten te mogen sturen. Ook wanneer je het niet weet kun je ons altijd mailen met de vraag dat je nieuwsbrieven (weer) wilt ontvangen. Doe dit naar: receptie@azzurrowellness.nl.

V: Nu Azzurro opnieuw gesloten is, moet ik dan wel of geen contributie betalen? 
A: De laatste antwoorden hierop vind je in de nieuwsbrief van 15 januari.

V: Kan ik thuis ook nog lessen blijven volgen?
A: Er staan veel trainingen én lessen op de MyWellness-app (zie hieronder) en er staan ook veel lessen op de website die speciaal voor jou gemaakt zijn om thuis te trainen. Deze zijn ook te vinden op Facebook en ons YouTube-kanaal. Vrijwel dagelijks komen er nieuwe lessen bij. Er is zelfs een lesrooster gemaakt, zodat het net is alsof je Azzurro gaat bezoeken!

V: Hoe kom ik aan de MyWellness-app? 
A: De meeste Azzurro-leden hebben deze al. Mocht je de app nog niet hebben volg dan de instructie van Nadine. Ook Dominique laat zien hoe je er mee aan de slag kunt. En anders maak je een afspraak met een WellnessCoach in de club, die je er bij zal helpen. Veel plezier!

V: Ik heb de Mywellness app, hoe kan ik mijn resultaten, mijn Moves, bijhouden?
A: Wanneer je in de app naar “Bijhouden activiteiten buitenshuis” gaat kun je kiezen uit Wandelen, Rennen of Fietsen. Selecteer een optie en druk op Start en begin met sporten. Vergeet niet je locatie instellingen aan te zetten. Wanneer je op stop drukt zie je direct hoeveel Moves en calorieën je hebt verbruikt.

V: Zijn de fysiotherapie, voedingsconsulent en het beautycentrum toegankelijk?
A: De fysiotherapie, de voedingsconsulent en Azzurro Beauty zijn geopend.

Zo ziet de MyWellness-app eruit:


 

V: M.b.t. de eerste lockdown ( maart/april/mei 2020): gaat Azzurro mij compenseren voor de tijd dat ik niet heb kunnen sporten?
A: Ja, Azzurro zal iedereen die lid was tijdens de lockdown en contributie heeft betaald compenseren. Dat gebeurt verspreid, dat wil zeggen dat het totale ledenbestand wordt verdeeld in groepen. De eerste groep leden heeft op 18 juni de keuze al voorgelegd gekregen.
Er zijn 2 scenario’s denkbaar met verschillende mogelijkheden van compensatie:
Scenario 1: Je blijft lekker doorgaan met sporten zoals je gewend bent.
Azzurro zal het bedrag dat je hebt betaald in de toekomst verrekenen als korting op jouw contributie. Dit bedrag wordt verspreid over meerdere periodes. In verschillende nieuwsbrieven is hierover bericht en het meest concreet is de nieuwsbrief van 15 juni waarin dit uitgebreid staat beschreven. Naast korting heb je ook nog andere opties. Je kunt namelijk ook de door jou betaalde contributie omzetten in proefmaanden die je aan derden kunt geven of aan een tegoed dat je op jouw MyWellnessKey (chip-sleutel) kunt zetten. Dit kun je besteden aan broodjes, jus d’orange of een sporttas, badhanddoek en dergelijke. Heb je toch nog vragen, mail deze dan naar receptie@azzurrowellness.nl.
Scenario 2: Je gaat op enig moment toch stoppen met sporten bij Azzurro.
Mocht je stoppen voordat je volledig bent gecompenseerd zoals in bovenstaand voorbeeld, dan ontvang je extra weken die worden toegevoegd aan het einde van jouw lidmaatschap. Je kunt er dan ook voor kiezen om een voucher te ontvangen, waarop je een tegoed krijgt om nog te mogen sporten. Deze kun je tot een jaar na dato inwisselen en deze zal ook overdraagbaar zijn. Ook dit staat in bovengenoemde nieuwsbrief uitgebreid beschreven.
Alle informatie over compenseren vind je hier.