V: Is de club geopend?
A: Jazeker. Maar wel op een aangepaste wijze. Hoe precies kun je hieronder lezen. Het kabinet heeft alle fitnessclubs in Nederland half maart laten sluiten. Vanaf 20 mei is onze club deels weer open voor buitenactiviteiten en zelfs een aantal activiteiten binnen. Het zwembad is ook weer in gebruik genomen en ook is er een extra tent geplaatst voor Groepslessen. Alle Groepslessen gaan dus ook bij regen en wind gewoon door.

V: Hoe lang blijft Azzurro Wellness met de fitness en sauna binnen gesloten?
A: We zijn op 20 mei weer gedeeltelijk open gegaan, maar nog niet op de manier zoals je gewend bent. Ondanks dat premier Rutte heeft aangegeven dat sportscholen pas later open kunnen, mag Azzurro een deel van de (buiten-)accommodatie weer gaan gebruiken.
Azzurro heeft een groot deel van haar operatie naar buiten verplaatst.

V: Welke activiteiten kan ik vanaf 20 mei weer gaan gebruiken?
A: Activiteiten vinden veelal buiten plaats op onze tennisbanen en parkeerterrein en terras. Daar zijn professionele tenten voor geplaatst. Je kunt gebruik maken van vrije fitness – fitness circuittraining – groepslessen (yoga, Club Power, spinning en meer, maar ook tennisles en golfles!) – outdoor training ( Bootcamp en Nordic Walking) – tennis vrijspelen – golf vrij spelen – zwembad – hydromassage-bedden – zonnebanken – kinderopvang – koffie. De activiteiten zijn boekbaar via het online reserveringssysteem (zie verderop).

V: Is het zwembad weer in gebruik?
A: Het Zwembad is weer in gebruik. Vanaf 1 juli zijn ook de whirlpools, douches, sauna’s en turks stoombad weer te gebruiken.

V: Wat doet Azzurro Wellness om de verspreiding van het virus tegen te gaan?
A: Azzurro Wellness heeft een uitgebreid protocol waarin alle genomen maatregelen staan. Uiteraard liggen de RIVM adviezen hieraan ten grondslag. Tevens heeft Azzurro Wellness meer dan 500m2 fitness plus een groot deel van haar lessen naar buiten verplaatst, voorzien van voldoende desinfectiemogelijkheden en heeft Azzurro maatregelen getroffen waarbij de onderlinge 1,5m afstand zoveel mogelijk gewaarborgd blijft.

V: Ik wil graag reserveren, hoe werkt dit?
A: Ga naar ons lesrooster via de blauwe button  “Reserveer jouw bezoek”
Kies bij “Reserveren” de activiteit naar keuze en maak de reservering.
Je ontvangt vervolgens een bevestigingsemail waarin belangrijke informatie staat omtrent een bezoek.
2 uur van te voren ontvang je tevens een reminder.  We verzoeken je met klem vlak voor aanvang activiteit pas binnen te komen.

V: Ik heb geen gebruikersnaam of wachtwoord?
A: Je kunt zelf je gebruikersnaam en wachtwoord resetten wanneer je een reservering wilt doen.

V: Hoe vaak mag ik Azzurro bezoeken?
A: Vanaf 20 mei is kun je maximaal 3 bezoeken per week reserveren, waarvan 3x een groepsles.
Per bezoek mag 1 activiteit gereserveerd worden. Je kunt tot 1 week vooruit een bezoek reserveren.
Dit doen wij om iedereen zoveel mogelijk de kans te geven om langs te komen.
Omdat de lessen Nordic Walking en Bootcamp buiten het Azzurro-terrein plaatsvinden, tellen deze niet mee als een bezoek.

V: Zijn jullie telefonisch, of per email, bereikbaar?
A: Ja. We zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar op de normale openingstijden. Vragen kunnen wel het best gesteld worden per email via receptie@azzurrowellness.nl.

V: Hoe houdt Azzurro mij op de hoogte?
A: In de periode van de Corona-crisis sturen we onze leden regelmatig nieuwsbrieven met daarin berichtgeving over de laatste ontwikkelingen. Een overzicht hiervan vind je hier. Ontvang je deze niet? Controleer dan jouw mailboxen ‘onbelangrijke mail’ en ‘ongewenste mail’. Het kan zijn dat ze daarin terecht zijn gekomen. Mocht dit niet zo zijn, dan kan het zijn dat je jezelf een keer hebt afgemeld voor de nieuwsbrief. Soms gaat dit per ongeluk. Echter, we hebben dan wel jouw toestemming nodig om weer berichten te mogen sturen. Ook wanneer je het niet weet kun je ons altijd mailen met de vraag dat je nieuwsbrieven (weer) wilt ontvangen. Doe dit naar: receptie@azzurrowellness.nl.

V: Hoe kan ik thuis trainen om fit te blijven?
A: Thuis trainen is een goed voornemen omdat het belangrijk is om in goede conditie te zijn. Dat helpt je met het oog op weerstand tegen eventuele virussen, dus blijf voldoende bewegen en gezond eten. Dan heb je als Azzurro lid de beschikking over de MyWellness-app. Met deze app beschik je over diverse trainingsprogramma’s. Speciaal voor deze periode zijn er thuistrainingsprogramma’s op geplaatst. Doe mee met ‘Krachttraining voor thuis’ of ‘Omnia voor thuis’ of een van de andere programma’s.

V: Hoe kom ik aan de MyWellness-app? 
A: De meeste Azzurro-leden hebben deze al. Mocht je de app nog niet hebben volg dan de instructie van Nadine. Ook Dominique laat zien hoe je er mee aan de slag kunt. Veel plezier!

V: Ik heb de Mywellness app, hoe kan ik mijn resultaten, mijn Moves, bijhouden?
A: Wanneer je in de app naar “Bijhouden activiteiten buitenshuis” gaat kun je kiezen uit Wandelen, Rennen of Fietsen. Selecteer een optie en druk op Start en begin met sporten. Vergeet niet je locatie instellingen aan te zetten. Wanneer je op stop drukt zie je direct hoeveel Moves en calorieën je hebt verbruikt.

 V: Kan ik thuis ook nog lessen blijven volgen?
A: Er staan veel lessen op de website die speciaal voor jou gemaakt zijn om thuis te trainen. Deze zijn ook te vinden op Facebook en ons YouTube-kanaal. Vrijwel dagelijks komen er nieuwe lessen bij. Er is zelfs een lesrooster gemaakt, zodat het net is alsof je Azzurro gaat bezoeken!

V: Kan ik thuis mijn oefeningen doen zonder gewichten?
A: Met de nodige creativiteit kom je een heel eind: doe bijvoorbeeld wat boeken in een (stevige) rugzak die je kunt gebruiken als Kettlebell voor squats of lunges.
Vul flessen water – gebruik ze voor biceps- of schouderoefeningen, etc. Azzurro zal je hierin verder helpen met ideeën.

V: Is Azzurro verplicht tot compensatie?
A: Nee, op dit moment is het juridisch niet nodig om compensatie in welke vorm dan ook aan te bieden, omdat er sprake is van overmacht.

V: Gaat Azzurro mij compenseren voor de tijd dat ik niet heb kunnen sporten?
A: Azzurro is voornemens iedereen te compenseren. Daarin zijn er 2 scenario’s:
1: Je blijft lekker doorgaan met sporten zoals je gewend bent. Azzurro zal het bedrag dat je hebt betaald in de toekomst verrekenen als korting op jouw contributie. Dit bedrag wordt verspreid over meerdere periodes en hangt af van de duur van de sluiting. In de nieuwsbrief van 14 mei staat dit uitgebreid beschreven. Heb je toch nog vragen, mail deze dan naar receptie@azzurrowellness.nl.
2: Mocht je stoppen met sporten voordat je volledig bent gecompenseerd zoals in bovenstaand voorbeeld, dan ontvang je extra weken die worden toegevoegd aan het einde van jouw lidmaatschap. Je kunt er dan ook voor kiezen om een voucher te ontvangen, waarop je een tegoed krijgt om nog te mogen sporten. Deze kun je tot een jaar na dato inwisselen en deze zal ook overdraagbaar zijn. Ook dit staat in bovengenoemde nieuwsbrief uitgebreid beschreven.
Alle informatie over compenseren vind je hier.

V: Hoe gaat Azzurro om met de contributie voor de tijd dat de club nog niet volledig is opengesteld?
A: Vanaf 20 mei is een groot deel van onze activiteiten herstart. Doordat de club nu nog niet volledig in gebruik genomen kan worden is de contributie voor juni verlaagd met 50%. Afhankelijk van de duur van de huidige situatie (beperkt open) blijft dit zo.

V: Kan ik mijn lidmaatschap bevriezen?
A: Als lid van Azzurro Wellness heb je een abonnement met daarbij geldende algemene voorwaarden. Deze gelden ook in de huidige situatie.

V: Zijn de fysiotherapie, voedingsconsulent en het beautycentrum wel toegankelijk?
A: Ja, de fysiotherapie is weer geopend en vanaf 11 mei zullen de voedingsconsulent en beautycentrum ook weer open zijn. Zij werken allemaal op afspraak.

Zo ziet de MyWellness-app eruit: