V: Is de club geopend?
A: Nee, alle fitnessclubs in Nederland hebben van het kabinet de opdracht gekregen de deuren te sluiten.

V: Hoe lang blijft Azzurro Wellness gesloten?
A: Tot 6 april. We hopen op of na deze datum weer open te kunnen. Dinsdag 31 maart komt het kabinet naar buiten met nieuwe informatie. Dit betekent dat de noodgedwongen sluiting ook verlengd kan worden naar een verdere datum.

V: Zijn jullie telefonisch bereikbaar?
A: Ja. We zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09.00u-17.00u. In het weekend is Azzurro telefonisch niet bereikbaar tot 6 april.
Na deze datum hopen we weer open te zijn. Het pand is voor medewerkers geopend. Een aantal medewerkers is aanwezig en een deel werkt thuis.

V: Hoe kan ik thuis trainen om fit te blijven?
A: Thuis trainen is een goed voornemen omdat het belangrijk is om in goede conditie te zijn. Dat helpt je met het oog op weerstand tegen eventuele virussen, dus blijf voldoende bewegen en gezond eten. Dan heb je als Azzurro lid de beschikking over de MyWellness-app. Met deze app beschik je over diverse trainingsprogramma’s. Speciaal voor deze periode zijn er thuistrainingsprogramma’s op geplaatst. Doe mee met ‘Krachttraining voor thuis’ of ‘Omnia voor thuis’ of een van de andere programma’s.

V: Hoe kom ik aan de MyWellness-app? 
A: De meeste Azzurro-leden hebben deze al. Mocht je de app nog niet hebben volg dan de instructie van Nadine. Veel plezier!

V: Ik heb de Mywellness app, hoe kan ik mijn resultaten, mijn Moves, bijhouden?
A: Wanneer je in de app naar “Bijhouden activiteiten buitenshuis” gaat kun je kiezen uit Wandelen, Rennen of Fietsen. Selecteer een optie en druk op Start en begin met sporten. Vergeet niet je locatie instellingen aan te zetten. Wanneer je op stop drukt zie je direct hoeveel Moves en calorieen je hebt verbruikt.

 V: Kan ik thuis ook nog lessen blijven volgen?
A: Er staan veel lessen op de website die speciaal voor jou gemaakt zijn om thuis te trainen. Deze zijn ook te vinden op Facebook en ons YouTube-kanaal. Vrijwel dagelijks komen er nieuwe lessen bij. Er is zelfs een lesrooster gemaakt, zodat het net is alsof je Azzurro gaat bezoeken!

V: Kan ik thuis mijn oefeningen doen zonder gewichten?
A: Met de nodige creativiteit kom je een heel eind: doe bijvoorbeeld wat boeken in een (stevige) rugzak die je kunt gebruiken als Kettlebell voor squats of lunges.
Vul flessen water – gebruik ze voor biceps- of schouderoefeningen, etc. Azzurro zal je hierin verder helpen met ideeën.

V: Is Azzurro verplicht tot compensatie?
A: Nee, op dit moment is het juridisch niet nodig om compensatie in welke vorm dan ook aan te bieden, omdat er sprake is van overmacht.

V: Gaat Azzurro mij compenseren voor de tijd dat ik niet heb kunnen sporten?
A: Azzurro is voornemens iedereen te compenseren. Daarin zijn er 2 scenario’s:
1: Je blijft (uiteraard zodra we weer open zijn) lekker doorgaan met sporten zoals je gewend bent. Azzurro zal het bedrag dat je hebt betaald in de toekomst verrekenen als korting op jouw contributie. Dit bedrag wordt verspreid over meerdere periodes en hangt af van de duur van de sluiting.
2: Mocht je stoppen met sporten voordat je volledig bent gecompenseerd zoals in bovenstaand voorbeeld, dan ontvang je extra weken die worden toegevoegd aan het einde van jouw lidmaatschap.

V: Kan ik mijn lidmaatschap bevriezen?
A: Als lid van Azzurro Wellness heb je een abonnement met daarbij geldende algemene voorwaarden. Deze gelden ook in de huidige situatie. We bekijken op dit moment uiteraard ook mogelijkheden om je passend te compenseren.

V: Hoe gaat Azzurro Wellness om met de automatische incasso?
A: We zijn ons bewust van dit ongemak en daarom zijn we nu verschillende vormen van compensatie aan het onderzoeken voor onze leden. We zullen je hierover informeren vóór 1 april.

V: Zijn de fysiotherapie, voedingsconsulent en het beautycentrum wel toegankelijk?
A: Ja, vooralsnog zijn de fysiotherapie, voedingsconsulent en beautycentrum (alleen voor verkoop producten) bereikbaar. Zij werken allemaal op afspraak.

 

Zo ziet de MyWellness-app eruit: